inainte cu punctul pe i

ABC

 

Stiati ca: 

 dupa implementarea metodei, rata profitului creste cu pana la 5%? 

 un produs vandut cu marja de 5% poate fi mai profitabil decat altul vandut cu marja de 15%? 

 un client la care vindeti cu marja de 20% poate fi mai profitabil decat altul la care vindeti cu marja de 40%?

 practica a demonstrat ca 60% dintre clienti sunt in zona de profitabilitate zero, 20% dintre clienti genereaza profit iar 20% dintre clienti genereaza pierdere? Vezi diagrama de mai jos. 

 

 

Incercati acest exerctiu: 

Selectati top 20 clienti din punctul de vedere al marjei valorice. Adaugati doua coloane: profit si rata profitului, la nivel de client. Daca nu reusiti acest lucru, contactati-ne

 

In general se ajunge la implementarea acestui sistem atunci cand toate strategiile anterioare nu au produs efectele scontate. "Am incercat de toate!" pare sa fie propozitia cea mai des utilizata.

Iata pe scurt, cateva motive, pentru care managementul companiei decide implementarea metodei:  

 concurenta puternica in piata, presiune pe marja produselor / serviciilor si implicit impact negativ asupra profitabilitatii

 pierdere 

 profitabilitate sub asteptari 

 benchmarking intern si extern 

 necesitatea introducerii de indicatori de performanta care sa aiba in vedere atingerea obiectivelor 

 determinarea nivelului de cost al activitatilor companiei. 

 

Mai multe informatii legate de metoda gasiti aici

Prezentare video, click AICI